Домашен пастет от свински дроб


 



           По-вкусно от домашното няма. Е, трудно е да си произведем, отгледаме и консервираме всичко, особено ако и ходим на работа, но поне това, което ни е любимо за хапване, ако е възможно, можем да си го приготвим сами, за да му се насладим максимално. 
          Вариант на този домашен пастет опитах за пръв път в ученическите си години - на закуска в приятелката ми Даниела <3 . Беше запечен на филийки в парти грил и на вкус беше несравним с всички пастети, които бях опитвала до момента.
        Амиии, как да ядеш след това пастет от магазина?! Аз поне,  не намирам достатъчно добра алтернатива на домашно приготвения пастет и затова захлади ли се времето навън - "запрятам ръкави"  :)

Необходими продукти:
1,5 кг свински черен дроб
1 кг прясна сланина
1 кг свинско месо - шол
1 литър сварено и охладено прясно мляко
10 яйца
Подправки:
100 гр. сол
2 пак. млян черен пипер
1 пак. млян кимион
1. Месото и сланината купувам от месарски магазин, в който могат да ми ги смелят ситно като за кайма. Смилането става и в домашни условия с помощта на месомелачка с по-ситна решетка. Първият вариант на мен ми е по-удобен, по-бърз, а и по-чист  :)
2. Дробът измивам, почиствам от ципите и кръвоносните съдове. Режа на тънки "филийки" и сварявам в съвсем малко вода - колкото да го покрие. Свареният дроб смилам в месомелачка - със ситна решетка.
3. Смесвам всички продукти - смляното месо, сланина, дроба, млякото, яйцата и подправките. Омесвам добре с ръка и насипвам в бурканчета. Ако е останала вода от варенето на дроба - част от нея може да се добави към пастета, но да се внимава да не стане много рядък.
4. Затворените буркани стерилизирам около 2,30 - 3 часа.
Забележка: Подправките ги регулирайте по ваш вкус. Ние  харесваме да са ненатрапчиви и вероятно, на някой количеството ще му се стори недостатъчно. 
Ако сланината, която използвате е солена, може да се намали солта.


Ако рецептата ви е харесала и искате да следите моите публикации, харесайте Фейсбук страницата ми:  https://www.facebook.com/vielitsa/ 




Няма коментари:

Публикуване на коментар