Великденски зайци от козуначено тесто




           За тези великденски зайци си заделете част от готовото тесто за козунаци. Те разбира се могат да се направят и с тесто за питка /със или без допълнително захар/, но тъй като са тематични, е най-добре да се използва от козуначеното тесто. Изпитана рецепта за козунак може да видите тук:  Великденски коНЦИнаци
 
         Процедира се по следния начин: разточва се кора около 1 см. дебела. С помощта на остър нож се изрязват фигурките. Може да си ги нарисувате и изрежете от хартия преди това и просто с ножа да следвате хартиените краища. Аз действах направо върху тестото, като преди това очертах леко с върха на ножа контурите на фигурките. 




Внимателно ги изрязах и пренесох в тавичка върху хартия за печене. В тавичката им поставих предварително сварените и боядисани яйца, като леко притиснах към тестото и подвих ръцете, на фигурките така, че да ги придържат. Краищата на ръцете захванах с клечка за зъби, която след печенето издърпах. Намазах добре с жълтък и украсих със сусам. Вратовръзката на зайчето - момченце е от две тиквени семки. Очите са зърна черен пипер.







             Могат да се направят и други фигури. Аз пробвах и лебед, но при печенето ми се разпадна и затова ще ви го покажа сниман, само преди това. Следващият път се надявам да ми се получи!


Ако искате да следите моите публикации - харесайте фейсбук страницата ми: https://www.facebook.com/vielitsa/
 


Няма коментари:

Публикуване на коментар