Коледен шоколадов кейк



 
 
Освен от кулинарията от няколко месеца имам още една страст Postcrossing -a. Регистрирана съм в една система за размяна на картички с хора от цял свят. В профила ми съм записала, че се вълнувам от кулинария и хората, които ми изпращат картички, често ми изрязват рецепти от списания или просто ми  пишат собственоръчно такива. Толкова е мило! Точно така се сдобих с рецептата за този вкусен шоколадов кейк. SVENJA от Бремен ми я изпрати, като ми писа, че това е нейният любим кейк. Естествено го приготвих веднага и ............. много ми хареса.
 
В рецептата на SVENJA промених много малко неща. Добавих какаото и увеличих малко брашното, защото сместа ми се стори рядка. Получи се един чудесен кейк. Опитайте!

Необходими продукти:

200 гр. масло
200 гр. захар
8 яйца
200 гр. брашно
15 гр. бакпулвер
100 гр. смлени бадеми
3 с. л какао
300 гр. черен шоколад /200 гр. за кейка +100 гр. за глазурата/
4-5 с. л прясно мляко

Начин на приготвяне:

1 . Разтопяваме маслото. Разбиваме яйцата със захарта и към тях постепенно и с непрекъснато бъркане на миксера добавяме маслото, брашното смесено с бакпулвера, какаото и смлените бадеми.
2. Нарязваме на много ситни парченца  200 гр. от шоколада, за да не са тежки и да не потънат на дъното при печене. Добре се получава и ако направо го рендосате на най-едрото на рендето. Добавяме го към сместа. Разбъркваме и изсипваме в добре намаслена форма за печене.
3. Печем на 170 градуса като първите 5-10 минути само на долен реотан.
4. Изпеченият кейк вадим от формата за печене, след като леко е поизстинал. Оставяме го да изстине напълно върху решетка.
5. Правим заливка от 100 гр. шоколад, разтопен в микровълнова фурна заедно с  4-5 с. л. прясно мляко .
6. Заливаме изстиналия кейк с глазурата и украсяваме по избор. На мен украсата не ми се получи особено сполучлива, защото при вадене от формата кейка ми се разчупи, но другия път ще се постарая повече.

Приятен апетит!


Ако рецептата ви е харесала и искате да следите моите публикации, харесайте Фейсбук страницата ми:  https://www.facebook.com/vielitsa/ 

Няма коментари:

Публикуване на коментар